
Kai išgirstame frazę „nuotolinis mokymasis“, dažniausiai pagalvojame apie universitetus ar internetinius kursus, prieinamus visiems. Tačiau lygiagrečiai egzistuoja visas slaptas pasaulis, apie kurį kalbama kur kas rečiau – tai specializuotos, individualiai įmonėms pritaikytos mokymosi platformos. Tai ne šiaip vidiniai tinklalapiai su nuorodomis į PDF instrukcijas. Tai – galingi strateginiai įrankiai, skirti auginti talentus organizacijos viduje ir užtikrinti, kad komanda visada būtų vienu žingsniu priekyje konkurentų.
Kodėl Įmonėms Neužtenka „YouTube“ Pamokėlių?
Galima paklausti – kam investuoti didžiulius pinigus į nuosavos platformos kūrimą, kai internetas pilnas nemokamos informacijos? Atsakymas slypi specifiškume ir kultūroje. Kiekviena sėkminga organizacija turi savo unikalius darbo procesus, specifinę programinę įrangą, konfidencialią informaciją apie produktus ir, svarbiausia, savitą vertybių sistemą. Būtent todėl viešai prieinami kursai dažnai būna per platūs ir nepritaikyti konkretiems vidiniams poreikiams.
Individualiai kurta mokymosi platforma leidžia sukurti turinį, kuris yra 100% aktualus darbuotojui. Pavyzdžiui, naujas pardavimų vadybininkas čia ras ne bendrus patarimus apie derybas, o interaktyvias simuliacijas, paremtas realiais įmonės klientų pavyzdžiais, mokymus apie specifinę CRM sistemą, kurią naudoja komanda, bei išsamią informaciją apie parduodamų produktų privalumus. Visa tai pateikiama saugioje, uždaroje aplinkoje, kur nepatenka jokia konfidenciali informacija.
Personalizuotas kelias į profesionalumą
Modernios vidinės mokymosi platformos veikia ne kaip biblioteka, į kurią ateini ieškoti knygos, o kaip asmeninis treneris, kuris sudaro tau individualų planą. Vos prisijungus naujam darbuotojui, sistema jam automatiškai priskiria adaptacinį (angl. onboarding) kursų rinkinį. Pardavimų skyriaus darbuotojui platforma pasiūlys tobulinti derybų įgūdžius, o programuotojui – mokytis naujos programavimo kalbos, kurią įmonė planuoja įdiegti.
Turinys čia taip pat neapsiriboja ilgomis paskaitomis. Siekiant išlaikyti nuolat skubančių specialistų dėmesį, taikomas „mikromokymosi“ (angl. microlearning) principas – informacija pateikiama trumpomis, lengvai įsisavinamomis dalimis: kelių minučių trukmės vaizdo įrašai, interaktyvios viktorinos, trumpi straipsniai ar infografikai. Siekiant didesnio įsitraukimo, nevengiama ir žaidybinių elementų (angl. gamification) – darbuotojai renka taškus, gauna virtualius ženklelius už baigtus kursus ir net gali konkuruoti su kolegomis viešai matomose lyderių lentelėse.
„Mes nebežiūrime į mokymus kaip į privalomą varnelės uždėjimą. Mūsų individualizuota mokymosi platforma tapo strateginiu įrankiu, kuris leidžia mums auginti talentus viduje ir greitai adaptuotis prie rinkos pokyčių. Tai investicija ne į programinę įrangą, o į žmones,“ – patirtimi dalinasi personalo vadovė Giedrė.
Nuo atsiskaitymo iki bendradarbiavimo
Atsiskaitymai vidinėse platformose taip pat atrodo kitaip. Vietoj teorijos egzaminų darbuotojai dažnai gauna praktines užduotis, kurias turi atlikti savo darbo vietoje. Pavyzdžiui, pabaigęs klientų aptarnavimo kursą, specialistas gali gauti užduotį išanalizuoti tikrą kliento skundą ir pasiūlyti sprendimo būdus, o jo vadovas per platformą pateikia grįžtamąjį ryšį.
Tačiau bene svarbiausia tokių sistemų funkcija – bendradarbiavimo skatinimas. Specialūs forumai ir vidiniai socialiniai tinklai leidžia darbuotojams dalintis gerąja patirtimi, užduoti klausimus ir mokytis vieniems iš kitų. Patyręs inžinierius gali pasidalinti efektyviu problemos sprendimo būdu, o marketingo specialistas – sėkmingos kampanijos pavyzdžiu. Taip mokymosi platformos tampa gyva, nuolat pildoma žinių baze, kurią kuria visa organizacijos bendruomenė. Tai ne tik formalus mokymasis „iš viršaus į apačią“, bet ir neformalus žinių dalijimasis, kuris yra bet kurios inovatyvios įmonės pagrindas.
Parašykite komentarą