
Ryte išėjus į kiemą ir pamačius įskilusį priekinį stiklą – tai gali sugadinti visą dieną. Bet nelaimė nevaikšto viena, kaip sako seni žmonės. Automobilių stiklai dūžta ir skyla ne tik per avarijas, bet ir dėl kelio akmenukų, temperatūros svyravimų ar tiesiog laiko. O Lietuvos keliuose ir kiemuose automobilių stiklams tenka iškęsti nemažai išbandymų, ypač žiemos sezonu!
Ar žinojote, kad automobilių stiklai – tai ne tik langas į pasaulį, bet ir viena svarbiausių saugumo sistemų dalių? Taip taip, ne veltui priekinis stiklas sudaro net 30 % automobilio konstrukcinio stiprumo avarijos atveju.
Kada reikia keisti automobilio stiklą?
Lietuviai dažnai neskuba keisti automobilių stiklų – juk kol matosi kelias, galima ir su šiokiu tokiu įtrūkimu pavažiuoti. Bet ar tikrai tai protinga?
Štai kada stiklo keitimas neišvengiamas:
- Kai įskilimas didesnis nei 2 cm. Toks pažeidimas jau kelia pavojų ir gali greitai plisti.
- Kai skilimas randasi vairuotojo matymo lauke. Juk saugumas kelyje – svarbiausia!
- Kai pažeidimai trukdo matyti kelią ar kitus eismo dalyvius.
- Kai stiklas pažeistas daugelyje vietų ir pradeda silpnėti.
- Kai skilimas pasiekia stiklo kraštą, nes tokiu atveju remontas jau nebegalimas.
„Nepakeitus stiklo laiku, gali tekti mokėti dvigubai”, – perspėja Vilniaus stiklų keitimo specialistas Tomas. „Žiemą atidėliojimas ypač pavojingas – šalčio ir šilumos kaita gali paversti mažą įskilimą tikra katastrofa per vieną naktį”.
Kaip vyksta stiklo keitimo procesas?
Na, o dabar pakalbėkime apie patį stiklo keitimo procesą. Kažkada tai atrodė kaip sudėtinga operacija, bet šiandien Lietuvos autoservisuose tai tampa vis labiau kasdienišku darbu.
Etapai paprastai tokie:
- Automobilio paruošimas. Meistrai apsaugo automobilio kėbulą, nuima valytuvus, vidines apdailas ir kitas detales.
- Seno stiklo išėmimas. Pirmiausia pašalinamas senas hermetikas aplink stiklą, tada stiklas atsargiai išimamas.
- Rėmo paruošimas. Kruopščiai nuvalomi seno hermetiko likučiai, rėmas išdžiovinamas ir paruošiamas naujam stiklui.
- Naujo stiklo įstatymas. Užtepamas naujas hermetikas, stiklas tiksliai pozicionuojamas ir tvirtai prispaudžiamas.
- Baigiamieji darbai. Sumontuojamos atgal visos nuimtos detalės, stiklas nuvalomas.
„Pas mus stiklo keitimas užtrunka maždaug 2-3 valandas, ir dar rekomenduojame neplauti automobilio bent 24 valandas”, – paaiškina Klaipėdos serviso meistras Arūnas.
Kiek kainuoja stiklo keitimas Lietuvoje?
O tai kiek gi kainuoja šis malonumas? Ar reikia parduoti inkstą, kad pakeistum priekinį stiklą?
Kainos Lietuvoje svyruoja nuo maždaug 100 eurų už paprastesnių modelių šoninį stiklą iki 600-1000 eurų už modernių automobilių priekinius stiklus su visais jutikliais ir šildymu. Vidutiniškai priekinio stiklo keitimas populiariuose automobiliuose kainuoja apie 250-400 eurų.
„Žmonės dažnai ieško pigesnių variantų, bet nepamirškite, kad autoservise mokate ne tik už stiklą, bet ir už kokybišką darbą”, – primena Kauno meistras Linas. „Be to, pigiausi stiklai dažnai greičiau rasoja, labiau girdisi kelių triukšmas”.
Ar draudimas padengia stiklo keitimą?
Daugelis lietuvių jau žino, kad KASKO draudimas dažniausiai padengia stiklo keitimo išlaidas. Tai išganinga žinia tiems, kas turi šį draudimą!
Bet ar žinote, kad:
- Kai kuriuose KASKO draudimuose taikoma išskaita – nuo 50 iki 150 eurų.
- Dažnai stiklo keitimas be išskaitos galimas tik kartą per metus.
- Reikia informuoti draudimo bendrovę prieš keičiant stiklą, kitaip galite negauti kompensacijos.
- Kai kurios draudimo bendrovės bendradarbiauja su konkrečiais servisais.
„Prieš vykdami į servisą, paskambinkite savo draudimo bendrovei”, – pataria Šiaulių draudimo brokeris Justina. „Taip išvengsite nereikalingų išlaidų ir streso”.
Pasirinkimo galimybės: originalūs ar analogai?
Originalūs stiklai ar pigesni analogai? Tai amžinas lietuvių klausimas, ne tik dėl automobilio stiklų.
Originalūs stiklai paprastai tiksliai atitinka automobilio specifikacijas, geresnės optinės savybės, bet kainuoja 20-40 % brangiau. Analogiški stiklai gaminami pagal panašius standartus, bet gali šiek tiek skirtis storiu ar atspalviu.
„Daug metų montuoju įvairius stiklus ir galiu pasakyti – kvalifikuotas montavimas kartais svarbiau nei pats stiklas”, – dalinasi patirtimi Panevėžio autoserviso savininkas Gediminas. „Bet jei automobilį planuojate naudoti ilgai, originalus stiklas – geresnis pasirinkimas”.
Ar galima pačiam pakeisti stiklą?
Ar galima pačiam pakeisti stiklą? Na, techniškai – taip, praktiškai – geriau ne!
Šiuolaikinių automobilių stiklai nėra vien tik „langai”. Tai sudėtingos konstrukcijos su įmontuotais jutikliais, šildymo elementais, antenomis. Neteisingai sumontavęs gali susidurti su:
- Vandens pratekėjimu į saloną
- Vėjo švilpimu važiuojant
- Jutiklių ir pagalbinių sistemų gedimais
- Stiklo įtrūkimais dėl neteisingai paskirstyto spaudimo
Taigi, nors YouTube pilna „pasidaryk pats” vadovų, stiklo keitimas – darbas profesionalams.
Nesvarbu, ar važinėjate senu „golfiuku”, ar nauju „Audi” – automobilio stiklas yra jūsų saugumo garantas. Nepagailėkite jam dėmesio, juk geriau vieną kartą investuoti į kokybišką keitimą, nei vėliau spręsti sudėtingesnes problemas!
Parašykite komentarą